بازدید 1171
0

خواص درمانی و کاربردهای چای برای پوست

چای یکی از نوشیدنی­های محبوب جهان شرق است. چای در مقایسه با سایر نوشیدنی­های گرم، پرطرفدارترین است. نوشیدن چای در هر ساعتی از شبانه­ روز می­تواند مطلوب و لذت­ بخش باشد. نوشیدن چای علاوه بر لذت­ بخش بودن، برای سلامت بدن نیز بسیار مفید است و در زمینه سلامت و زیبایی پوست نیز کاربردهای بسیار موثری دارد.

خواص چای

چای سبز و چای سیاه هر دو برگ­‌های یک گیاه هستند. اما به دلیل نحوه خشک کردن و استفاده از برگ­ها، به دو رنگ سبز و سیاه در می­‌آیند و طعم و ویژگی‌­های منحصر­به­ فردی پیدا می‌کنند. چای دارای املاح معدنی مفید برای بدن همچون کلسیم، پتاسیم، منیزیم، سدیم و کافئین است. هر کدام از این مواد معدنی برای سلامت بدن ضروری و حیاتی هستند و مقادیر استاندارد آن باید طی فواصل زمانی معین به بدن برسد.

با نوشیدن چای می­توان در عین لذت بردن از یک نوشیدنی گرم دل­نشین، سلامت و زیبایی بدن، پوست و مو را نیز تأمین کرد. برای آشنایی بیشتر با تاثیرات شگفت­‌انگیز چای بر سلامت بدن، تا انتهای با ما همراه باشید.

خواص  چای برای پوست

هم نوشیدن چای و هم استفاده از چای در انواع ماسک­های زیبایی و مراقبتی، به سلامت و طراوت پوست شما کمک شایانی خواهد کرد. چای سیاه و چای سبز هر دو از عناصر پرطرفدار در تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی هستند و حتی کاربرد آن­ها در ساخت ماسک­هایی که به آسانی در منزل قابل تهیه است، بسیار موثر و نتیجه ­بخش است.

برگ چای خواص آبرسانی و جوان­سازی دارد و بیشتر کرم­های دور چشم و ضدچروک دارای عصاره­ی چای نیز هستند. شما برای مراقبت از پوست خود در برابر چروک­ها لزوماً نیازی به محصولات بسیار گران و لاکچری ندارید گرچه این محصولات  می­توانند بسیار مفید باشند ولی حتی ماسک­های خانگی با پایه­‌ی چای برای از بین بردن چروک‌­های سطحی بسیار مؤثر هستند و از تشکیل چروک­‌های جدید و پیر شدن سلول‌­های جوان جلوگیری می­کنند. ماسک­‌های مرطوب‌کننده پوست که با چای تهیه شده باشند، از پیری زودرس سلول­های پوست جلوگیری می­کنند و موجب طراوت و شادابی پوست صورت می­شوند. پوست شاداب و سلامت، در واقع نشانه ­ای بدن از یک بدن سالم است.

خواص  چای برای پوست

چای سرشار از آنتی اکسیدان

چای، سرشار از آنتی اکسیدان­های فعال است و آنتی اکسیدان یکی از بهترین مواد برای محافظت از پوست و مو است. آنتی اکسیدان­های آزاد و فعال موجود در چای، پوست شما را از هرگونه باکتری و غبار پاک می­کند و  منافذ پوست را در برابر مواد خارجی بیمه می­کند. پوستی که منافذ تمیزی دارد، کم­تر از سیار پوست­ها جوش می­زند.

درواقع ماسک چای یا شست­شوی صورت با چای سرد شده، یکی از راه­های مبارزه با آکنه و انواع جوش­های سرسیاه و سرسفید و چرکی است. آنتی اکسیدان موجود در چای دشمن هر مدل جوش است. پس اگر پوستی چرب دارید و از جوش­هایتان کلافه شده‌­اید، شست­شوی صورت با چای سرد را حتماً در روتین روزانه خود قرار دهید.

خواص و فواید چای

نابودی پف­ها با چای

پف زیر چشم یکی از شایع­ترین مسائلی است که خانم­ها و آقایان با آن درگیر هستند. برخی از افراد پوستی حساس دارد و با میل کردن لبنیات، دچار پف زیر و اطراف چشم می­شوند. پف زیر چشم باعث می­شود چهره‌­ی شما خسته به نظر بیاید و شاداب نباشد. برای از بین بردن این پف کافی است از چای کیسه­ ای (تی­بگ) استفاده کنید.

دو عدد چای کیسه‌­ای سیاه را به مدت یک دقیقه داخل آب سرد یا ولرم قرار دهید. سپس زیر هر چشم خود هر یک از کیسه­ ها را قرار دهید و اجازه دهید بیست دقیقه بماند. سعی کنید در طول این بیست دقیقه دراز بکشید و ثابت بمانید تا چای روی لباس یا صورت شما نریزد. اگر چای کیسه ­ای در دسترس شما نبود، چای سیاه معمولی را دم کنید و سپس اجازه دهید سرد شده و با دمای اتاق، هم ­دما شود. سپس دو تکه پنبه کوچک را به این چای سردشده آغشته کنید و مثل حالت قبل اجازه دهید بیست دقیقه بماند.

نابودی پف­ها با چای

ترمیم زخم با چای

این مورد، به تازگی نقل محافل علمی شده است. محققین با تازگی دریافته­اند که کلاژن موجود در چای، به قدری قوی است که برای ترمیم انواع زخم و خراش می­تواند مورد استفاده قرار گیرد. البته توجه داشته باشید که برگ خشک چای را مستقیماً در معرض زخم قرار ندهید. بلکه نوشیدن چای و شست ­وشوی زخم با چای سرد شده می­تواند به التیام و بازسازی پوست کمک کند. اگر در داخل دهان خود زخم یا سوختگی دارید، نوشیدن چای ولرم سرعت بازسازی پوست را افزایش می­دهد.

محو لکه­ ها با چای

لکه ­های پوستی می­توانند روی زیبایی چهره اثر قابل ­توجهی بگذارند و حال خوب و اعتماد به­ نفس را بربایند. این لکه ­های مزاحم ممکن است ناشی از جای جوش، جای زخم یا قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشند. این لکه­ ها به راحتی ایجاد شده­اند و با استفاده از چای نیز می­توان به راحتی آن­ها محو کرد. آنتی اکسیدان موجود در چای بافت لکه‌­ها را در خود حل می­کند. سعی کنید هر روز یا هر شب با استفاده از مقداری پنبه و چای سرد شده، پوست خود را به آرامی به چای آغشته کنید و بعد از دو هفته نتایج شگفت ­انگیز آن را مشاهده کنید.

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات روژال

  • هنرمند آرایش خودت باش
  • تناسب اندام
  • مراقب زیباییت باش
  • اخبار سلامتی و زیبایی
  • نقد و بررسی محصول و برند

شیک ترین آرایش ابرو با 7 روش ساده

10 ماه پیش

رنگ ابرو چه شماره ای برای من مناسب است؟

10 ماه پیش

آموزش لیفت ابرو در خانه؛ انواع روش های خانگی بالا کشیدن ابرو

10 ماه پیش

اصلاح ابرو در خانه در ایام کرونا – مجله روژال

10 ماه پیش

برنامه بدنسازی حجمی حرفه ای ۶ روز در هفته

1 سال پیش

مضرات و فواید بدنسازی و راهنمای حرفه ای شدن در آن

1 سال پیش

۲۶ باور اشتباه درباره لاغری و کاهش وزن که نباید بپذیرید

4 سال پیش 12زمان مطالعه

لیست خوراکی‌های ممنوعه برای کودکان زیر یک سال ۱۱ نوع خوراکی که نباید به کودکان زیر یک سال بدهید

4 سال پیش 10زمان مطالعه

7 نکته بهداشتی کاپ قاعدگی که باید قبل از خرید بدانید

10 ماه پیش

تخمه آفتاب­گردان چه خواص، فواید و کاربردی دارد؟

11 ماه پیش

خواص درمانی و کاربردهای چای برای پوست

11 ماه پیش

خواص درمانی و کاربردهای آب هویج برای پوست

11 ماه پیش

علامت های روی لوازم آرایشی بهداشتی؛ معنی این نشانه ها چیست؟

11 ماه پیش

سلبریتی های هالیوودی از چه ضد آفتابی استفاده می‌کنند؟

11 ماه پیش

5 توصیه مراقبت پوستی که کاملا اشتباه است!

11 ماه پیش

شایعه یا واقعیت: آیا ضد آفتاب رنگی باعث ایجاد لک پوستی می‌شود؟ – مجله روژال

11 ماه پیش

برند لافارر | معرفی بهترین محصولات لافارر

11 ماه پیش

معرفی و بررسی برند سریتا – Cerita – مجله روژال

11 ماه پیش

معرفی و بررسی برند نئودرم – Neuderm – مجله روژال

11 ماه پیش

معرفی برند آردن + آشنایی با بهترین محصولات آردن (Ardene)

11 ماه پیش